16 maart 2009
Huidplaten
De huidplaten hebben de volgende dikte:
- Bodem / 3 x 6 mm
- Zijde / 2 x 6 mm
- Spiegel / 8+6+6 mm
16 maart 2009
Sprayrail
De sprayrail zorgt ervoor dat het schip op snelheid varend
het water mooi op zij gooit.
Ook wordt de dynamische stabiliteit iets beter.
31 maart 2009
Glasmat lamineren
De romp wordt versterkt met glasmat keeperweefsel.
De volgende lagen worden met impregneerhars aangebracht:
Bodem 2 x 160 gr/m2
Zijde 1 x 160 gr/m2
31 maart 2009
Maatje Andries
Eerst goed insmeren met hars.
Dan mat goed strak trekken en lekker invetten.
Er mogen geen bellen achter de mat blijven.
Dus lang en stevig rollen.
Voor dit zware werk komt hulp goed van pas !
9 mei 2009
Epoxy coating
Na de glasmat wordt afwisselend lagen finishing plamuur (bruin)
en HB coating (wit) aangebracht.
In totaal 4 lagen
epoxy HB-coating.
19 mei 2009
Vlakken van de romp
Dit is schuren, plamuren, schuren, coaten, schuren, plamuren, schuren, etc.
Let op de vorm van de motorbeun.
Het casco staat inmiddeles op 10 zwenkwieltjes !
16 juni 2009
Boot rolt
De boot wordt door de scheepsbouwer met handkracht zo'n
7 meter verplaatst !
Touwtjes er aan, bandjes eronder en het keren van de romp kan beginnen.
16 juni 2009
MANITOU tilt
Jan Groeneveld, de overbuurman, komt met zijn MANITOU langs.
In ca. 15 minuten tijd tilt, rijdt en schuift hij zeer nauwkeurig
het bootje op zijn kant en daarna recht overeind.
Jan, geweldig bedankt voor je hulp.
16 juni 2009
Bodem zichtbaar
Oh. nu kan je wel even zien hoe de diepe voorsteven en de sprayrails er uit zien.
16 juni 2009
Het binnenste
Oh jeeh, na lange tijd moet het schip toch het binnenste van haar ziel prijsgeven.
De twee kooien en de luikjes zijn goed te zien.
De wieltjes zijn daarna als eerste verwijderd.
16 juni 2009
Zij staat
Zij staat al te springen om over het water te rutchen.
Nog eerst even wat details afwerken voordat "RAGTIME" kan beginnen.
10 augustus 2009
vloer cockpit
De vloerdragers voor de vlonders van de cockpit worden aangebracht
De vlonder bestaat uit 2 x 6 mm multiplex,
De bovenstel aag wordt gemaakt uit "teakdek-plaat".
18 augustus 2009
Inspectie
De kleinzonen Floris en Beau inspecteren de voortgang.
Opa het dek kan er op en waar komt het stuur ?.
25 september 2009
Fauteuille
Aan BB zien we hier de captains-seat.
Hierin gaat men alsnog onder zeil.
25 september 2009
Galley
Een eerste opzet voor de keuken.
Links-voor komt het wasbakje.
Onderin zie je de grote bestekslade.
29 september 2009
Cockpit-tafel
In de cockpit komt een LAGUN tafel op zwenkarm.
Deze kan op vele posities in de coclpit gezet worden.
29 september 2009
Bergplaats tafel
Voorin onder het dek kan de tafel zeevast opgeborgen worden.
29 september 2009
Stuurstoel
Een eerste poging om de juiste positie voor de stuurstoel te bepalen.
Dit i,v,m de bestelling van de stoelpoten.
1 okt. 2009
Dekplaten
De eerste dekplaat is gemonteerd.
De constructie is:
- 1e plaat / 1x6 mm Okumee
- 2e plaat / 6 mm Teakdekplaat
6 okt. 2009
Zijdek achter
De voorbereiding voor de zijdekken is in volle gang.
De constructie wordt:
- 1e plaat / 6 mm Okumee
- 2e plaat / 6 mm Teakdekplaat
11 nov. 2009
Keukenblok &
Schakelkast
De keuken met lade en het gat voor de aanrechtbak.
Recht boven is het electro-schakelkastje te zien.
In de kuip staat de fundatie van de captainsseat te wachten.
4 dec. 2009
Luikdek
Het delta hatch van GEBO ligt op het vlakke middendekje.
Zieook het achterdekje en de kuipand.
Vervolg
Voor vervolg foto's van 2010 :
Zie tabblad "fotos-3".